dijous, 19 de març del 2015

Un dia a Girona

Quan als alumnes els diuen que aniran d’excursió, el més normal és que tinguin ganes i els faci il·lusió, però amb els alumnes de 3r d’ESO va passar tot el contrari. Els professors, quan van dir als seus alumnes que aniríen d’excursió, aquests es varen posar molt contents, però quan va sortir la paraula incineradora de la veu dels professors, la cara d’aquells alumnes va canviar en un moment:  l'incineradora, lloc on cremen els residus... La veritat que una excursió molt divertida no semblava que seria.

Dimarts 3 de març, a les 9 del matí, els alumnes més matiners ja estaven amb les seves motxilles. A les 9:30 quan tots ja estaven preparats amb les seves immenses càmares de fotos, varen pujar a l’autocar i varen posar rumb a la incineradora, situada a Campdorà (Girona). A les 10:30 els alumnes varen baixar de l’autocar i varen començar a esmorzar. Quan van acabar de esmorzar es van dividir en 2 grups i van començar el seu recorregut per la incineradora. Primer de tot, els alumnes es van sentar a la gespa i la seva monitora els hi va fer observar un plànol de com funcionava la incineradora, després van pujar una petita pujada i es van dirigir a la sala de control, des de on controla tota la incineradora. Des de la sala de control es podia veure com arribaven els camions de escombraries i abans de descarregar la brossa passaven per un lloc on els camions eren pesats per saber la quantitat de quilos de brossa que portaven. Quan els alumnes van sortir de la sala de control, la veritat és que la olor no era gaire bona. Baixant unes escales van arribar a la segona part de l’incineradora. Allà els alumnes podien observar com els residus sortien del forn, on es cremaven i es veien com els residus es dividien en 2. Una part sortia en cendres, i l’altre part dels residus que no es podien cremar. Sortia per un altra part. Després els alumnes van tornar al lloc d’inici, es van acomiadar la monitora, van pujar a l’autucoar i van posar rumb a Girona.
Els alumnes de 3r a la incineradora

Escola de teatre El Galliner, 10:30 h. Els alumnes de teatre arribaven preparats per dur a terme els tallers d’interpretació i vestuari, dividits en dos grups. El taller d’interpretació consistia en diferents activitats. Començaven per presentar-se i amb una tècnica de relaxació en parelles. Tot seguit van passar a un joc en que si la Cristina, la professora, deia “a la dreta” havien d’anar cap a l’esquerra i vicevesa. Cada cop es complicava més fins al punt que van quedar tres persones vives. També estaven eliminats al següent joc, on van fer una rotllana i “passar-se” com un objecte invisible: de costat o a una persona aleatòria i si fallen, s’havien de seure a terra. El taller d’interpretació durava una hora i mitja. Quan van acabar els jocs inicials, van passar a interpretar un conte infantil. No d’una manera normal com els pares els poden explicar als seus fills quan són petits, sinó que ho havien de fer en grups de quatre persones i sense parlar: amb fotografies fixes que representaven parts de la història. A continuació van haver de representar un bar. Cada alumne escollia un gest i una paraula o frase curta per dir i repetir al mateix ritme. Lentament tots s’afegien i formaven una estampa amb ple de diferents persones que ens podem trobar a una cafeteria. Van repetir el mateix taller però amb altres escenaris: una sala d’espera d’un dentista, una església i una perruqueria. Acabada aquesta etapa, van passar a un exercici individual. La sala on es duia a terme el taller, era una sala ampla i grossa. Tots els alumnes van passar un per un, caminant d’un costat a l’altre: començant amb un sentiment a la cara (com tristesa o alegria) i que a mig camí, alguna cosa passés perquè els hi canviés l’expressió de la cara i la seva manera de fer. Per finalitzar el taller amb bon peu, un crit de guerra en rotllana i un aplaudiment.


Un descans de mitja hora, va servir al grup per esmorzar i comentar la jugada. A les 12:30 h, mentre el grup que havia anat a vestuari, ja estava fent interpretació, l’altre, entrava a vestuari. El segon taller, durava una hora. La Carme, la professora, va explicar-lis com es confeccionaven els vestits per obres de teatre i pel·lícules i quines opcions tenien per escollir la roba que podrien portar en una obra. Acabada l’explicació, la Carme, els va deixar triar entre unes peces per representar un personatge de conte, en grups de quatre. Van quedar uns conjunts molt extravegants i divertits. El matí al Galliner va finalitzar prop de dos quarts de dues. Una foto de família i cap a dinar a la plaça de la Independència, amb els companys que havien anat a la incineradora. 

El grup de teatre al Galliner.


L’hora de dinar va ser una hora en que tots els alumnes van poder gaudir de temps lliure abans de començar el safari fotogràfic pel casc antic de Girona. Per petits grups van haver de realitzar diferents fotos a indrets de la ciutat: el cul de la Lleona, les escales de la catedral, la plaça dels Apòstols, la muralla, un carrer de nom jueu, el pont de ferro, la pujada de Sant Domènech...una hora que van estar caminant per poder fer les 14 proves que els professors proposaven. Cap a les quatre, l’autobús els va venir a recollir per tornar a Palamós. 
3r d'ESO passejant per Girona

Va ser una excursió en que van aprendre, van interpretar, van caminar i van poder gaudir d’un dia diferent i fora de classe.



Pau Vilaboa i Núria Teixidor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada